dilluns, 28 de gener del 2013

La higiene com a element de salut_vol II


Els passats 21 i 22 de gener vam fer la part del tema de l’assignatura de Salut que ens pertocava en primer grau d'educació infantil.

L’exposició constava de dues parts: la part de les activitats relacionades amb els temes tractats i la presentació amb Power Point de l’unitat didàctica que estem estudiant. La part  de l’explicació del tema va voler ser el més atractiva possible pels que escoltàvem i de manera més entenedora possible.

El nostre tema a tractar va ser la higiene com element de salut posant especial atenció en la  cura del nadó, la seva higiene, l’adquisició d'hàbits de neteja, el canvi de bolquer,etc. Dins de exposició donàvem als nostres alumnes raons per les quals era important tindre-ho en compte cada dia per aconseguir una higiene i neteges diàries. 



La Silvia ens ensenya com canviar els bolquers
L'Andrea va practicar i va canviar el seu primer bolquer

Per la banda de les activitats proposades a nens de p5, vam exposar un conjunt de campanyes infantils per a la prevenció de càries, d'infeccions i altres amb un personatge animat que era un gos anomenat Docky que els hi donava pautes i explicacions clares pels més petits ( l’intenció d'aquests vídeos era principalment que els nens es motivessin a mostrar-se receptius a l’hora d'adquirir hàbits). 


La Carla, l'Hèctor i la Ruth amb a seva campanya
 "Si vols una bona higiene dutxa al teu nene"


La Judit i la Sònia amb la campanya "Talla't es ungles"


La Sandra, l'Andrea i la Marina amb la campanya
"Il·lumina el teu somriure"


També, entre les dos companyes que érem vam preparar unes capses de colors i decorades amb cartells que i on anirien tots els objectes que els hi havíem proporcionat de casa pertanyents a diferents llocs com el lavabo,el racó de la bellesa i l’armari. Vam posar tots aquests objectes(tisores,roba,gomes del cabell,pasta de dents, pedra pomez, llet corporal, xampú neutre,etc..) sobre una cadira i vam demanar que un per un s’aixequessin i elegissin l’objecte que més els hi cridés l’atenció i el col·loquessin al lloc corresponent, ensenyant-lis així,si hi havia errors, on podien trobar-se.

Per altra banda, una altra activitat que vam voler que fessin ells mateixos va ser l’activitat dels cartells publicitaris amb eslògans cada un dirigit a un tema dels que s’havien parlat: rentar-se les dents, rentar-se les mans, dutxar-se i banyar-se, pentinar-se, etc... i els vam penjar a classe.

Finalment, vam repartir uns dibuixos impresos per pintar amb diferents persones fent accions saludables per a la higiene com ara bé el que acabem d'esmentar: la neteja de la boca,nenes pentinat-se, netejar-se les mans després d'anar al lavabo i abans de cada menjar,etc. I vam demanar-lis que sota del dibuix pintat, posessin el que creia que la nena o nen estava fent i que indiquessin el perquè de l’acció que fa.

La classe va ser bastant dinàmica i les noies que vam presentar el treball vam quedar satisfetes així com esperem que hagi quedat el grup-classe.

Text escrit per Alba Ortega Sanchez i Silvia Soria Guerrero
Alumnes de Primer educació infantil

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada